חץ חדש-01

שיווק נכון בעזרת מוצרי פרסום

נניח שאתם צריכים לקחת את הרכב שלכם לטיפול במוסך, ובאפשרותכם לבחור אחד משני מוסכים שנמצאים זה לצד זה, מעניקים את אותו שירות באותו מחיר ובאותה רמת שירות – אבל אחד מהם יתן לכם בסוף הטיפול גם עץ ריח במתנה. באיזה מוסך תבחרו?

רוב התשובות בדרך כלל נוטות לטובת העסק שנותן ללקוח מתנה קטנה כלשהי, והסיבה ברורה: לכולנו יש חיבה למתנות, וגם אם אנו עומדים להוציא סכום כסף משמעותי, עדיין נשמח לקבל שי קטן שיגרום לנו להרגיש שקיבלנו קצת יותר. כעת, כל מה שהמוסך צריך הוא לרכוש כמות מסוימת של עצי ריח, להדפיס עליהם את לוגו המוסך וכתובתו – והנה, בהשקעה כספית לא גדולה הוא גם הרוויח לקוחות מרוצים יותר וגם נמצא לנגד עיניהם בכל פעם שהם נכנסים לרכבם.

מוצרי פרסום ככלי לשיווק מנצח

את אותו עיקרון ניתן ליישם למעשה על כל עסק בכל ענף שהוא. עסק לתיקון מחשבים שמעניק ללקוחותיו משטח לעכבר, חנות לציוד ספורט המחלקת כובעים ואפילו בנק שנותן ללקוחותיו עט במתנה: הרעיון הוא להעניק ללקוח משהו קטן מעבר, גם כדי שירגיש שהוא קיבל תמורה נאותה לכספו וגם כדי לבסס את נוכחות העסק בשגרת היומיום של הלקוח הרבה אחרי שהוא סיים את הרכישה.

איך עושים את זה? בקלות

ראשית יש להתאים מוצרי פרסום לקהל היעד של העסק, כך שיהיה קשר הגיוני בין המתנה לבין המוצרים או השירותים שהלקוחות קיבלו (או יכולים לקבל) בו. כך לדוגמה הגיוני שבית ספר לנהיגה יתן לכל מי שעבר טסט שלט “נהג חדש” עם הלוגו שלו, ולא כובע או לוח שנה; ובאופן דומה סביר להניח שמצית ממותג יתקבל בברכה אצל לקוחות מעשנים אבל לא על ידי לקוחות של חנות למוצרי טבע ובריאות.

מאידך, כדאי לחשוב על מוצרי פרסום שאינם סטנדרטיים, על מנת ליצור בידול בתודעת הלקוחות. כמעט כל עסק יכול לחלק עט, אבל כדאי לנסות ולחשוב על מוצר שונה, ייחודי, שאין לכל אחד. כיום כל בית דפוס יכול להטביע לוגו כמעט על כל חומר וכל מוצר, ולכן זה המקום להיות יצירתיים.

בנוסף, כדאי לשקול חלוקת מוצרי פרסום לא רק ללקוחות קיימים ופוטנציאליים אלא גם לעובדים של העסק ולספקים שעובדים איתו באופן שוטף לדוגמה בזמן חגים לתת כמתנה – מוצרי פרסום לראש השנה, פסח וכד’.  באופן כזה ניתן לחזק קשרים קיימים, לתת תחושה של פרגון ולהעמיק את הלויאליות לעסק. כאמור – ההשקעה הכספית לא חייבת להיות גדולה, אבל היתרונות משמעותיים וכדאיים.

כתיבת תגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן